Festiwalowym zwyczajem muzykę będzie można usłyszeć i wykonywać w różnych kontekstach: koncertowym, warsztatowym, liturgicznym, tanecznym; będzie też okazja do poznania kontekstu historyczno-kulturowego. Wszystkie te elementy znajdą swoje miejsce w planie dnia: wieczorem koncert, po koncercie klub festiwalowy, rano jutrznia, msza w jednym z rytów zachodnich lub wschodnich, warsztaty, w południe seminarium, po południu warsztaty, nieszpory, a wieczorem koncert rozpoczynający kolejną dobę.
Podczas dwóch festiwalowych koncertów usłyszymy fortepian historyczny z kolekcji śp. Macieja Kazińskiego, wieloletniego dyrektora Festiwalu. W sobotę (20 sierpnia) na tym instrumencie zagrał Marcin Masecki. W programie znalazły się Wariacje Goldbergowskie Johanna Sebastiana Bacha.
To kanoniczne dla muzyki dawnej dzieło, które od prawykonania po nasze czasy doczekało się licznych, nierzadko skrajnych interpretacji teoretycznych i praktycznych, usłyszeliśmy w wykonaniu pianisty, który – jak sam mówi – zwykł łączyć różne muzyczne gatunki i przekraczać granice między sztuką wysoką a rozrywkową.
Nieodłącznym elementem Festiwalu są liturgie – gregoriańskie jutrznie i nieszpory, msze odprawiane zarówno w zwyczajnej, jak i nadzwyczajnej formie rytu rzymskiego, a w tym roku także (jednorazowo, 23 sierpnia o 6 rano) w obrządku koptyjskim. Festiwal jest okazją do spotkania z wykonawcami, dyskusji, wspólnych poszukiwań są codzienne seminaria. Przestrzenią mniej formalnych spotkań – a także tańców przy muzyce tradycyjnej – jest klub festiwalowy, otwarty codziennie od niedzieli do soboty (oprócz piątku) po koncertach.
PROGRAM WYDARZENIA:
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?