Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Negatywne skutki pandemii wśród uczniów. Jak szkoły w Jarosławiu sobie z tym poradzą?

Klaudia Oronowicz-Chudzik
Klaudia Oronowicz-Chudzik
pixabay
Dwa lata pandemii negatywnie wpłynęły na młodzież szkolną. W powiecie jarosławskim przeprowadzono ankietę wśród 3500 uczniów szkół średnich, a jej wyniki potwierdziły szereg obaw związanych z powrotem do nauki stacjonarnej.

Badania – wpływ zdalnego nauczania na jarosławskich uczniów

Samorząd powiatu jarosławskiego przeprowadził wśród uczniów szkół ponadpodstawowych badania w postaci ankiety online. Wypełniło ją ok. 3 500 respondentów uczęszczających do liceum, technikum oraz branżowej szkoły I stopnia. Jej wyniki wskazały na znaczny znaczny wzrost poziomu stanów frustracji, niezadowolenia i depresji.

Zdalne nauczanie spowodowało pogorszenie zdrowia psychicznego i fizycznego młodzieży. Przyczyniła się ona do wytworzenia negatywnych nawyków, takich jak długie spanie, niewychodzenie z domu, ściąganie na sprawdzianach czy korzystanie w czasie sprawdzianów z pomocy domowników.

Pomoc psychologiczna i terapeutyczna dla uczniów szkół ponadpodstawowych w powiecie jarosławskim

Ministerstwo Edukacji i Nauki przeznaczyło dodatkowe 180 mln zł na realizację zajęć specjalistycznych z zakresu pomocy psychologiczno–pedagogicznej. Do szkół ponadpodstawowych w powiecie jarosławskim trafiło dodatkowe 225 tys. zł.

- Z informacji uzyskanych od dyrektorów szkół wynika, że środki te zostaną przeznaczone na zajęcia indywidualne lub grupowe z uczniami, którzy najbardziej potrzebują pomocy i wsparcia – wyjaśnia Marta Kurpiel, naczelnik Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Jarosławiu.

Według danych uzyskanych ze szkół dodatkowa pomoc psychologiczno-pedagogiczna realizowana w okresie 1 marca – 20 grudnia obejmie (formy wsparcia zaproponowało MEN):

  • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: 38 uczniów, 362 godzin wsparcia;
  • zajęcia logopedyczne: 6 uczniów, 153 godzin wsparcia;
  • zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne: 117 uczniów, 932 godzin wsparcia;
  • zajęcia terapeutyczne: 12 uczniów, 163 godzin wsparcia.

- Obok tej systemowej pomocy materialnej zintensyfikowaliśmy od lutego pomoc psychologiczno-pedagogiczną poprzez zmiany w organizacji pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Jarosławiu, której dwóch psychologów-terapeutów zostało wydelegowanych do ścisłej współpracy z ośmioma szkołami ponadpodstawowych powiatu i świadczenia im specjalistycznej pomocy w większym wymiarze niż do tej pory – informuje starosta Stanisław Kłopot.

Ustalono także m.in., że raz w miesiącu w Poradni odbywać się będą spotkania grupy wsparcia dla pedagogów szkół ponadpodstawowych, na których uzyskają oni merytoryczne i emocjonalne wsparcie.

- Będą mieć możliwość dzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz będzie to płaszczyzna do rozwiązywania trudnych problemów, na jakie napotykają w codziennej pracy, nie tylko zresztą z powodu pandemii, ale także m.in. toczącej się obecnie wojny – wyjaśnia naczelnik M. Kurpiel.

Intensywna pomoc psychologiczno-pedagogiczna objęła w szerokim zakresie wsparcie i terapię uczniów. Pomocą zostali też objęci rodzice uczniów, którzy przejawiają nasilone trudności emocjonalne (lęki, depresje) oraz zaburzenia motywacji do nauki połączone z licznymi absencjami w szkole.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jaroslaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto