Inwestycja będzie zrealizowana w ramach zadania: „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław - Oleszyce - Cieszanów - Bełżec wraz z budową mostu na rzece San oraz budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w m. Jarosław”.
Limit kosztów dla całej inwestycji wyznaczono na kwotę 252 870 000 zł. Najdroższą ofertę w przetargu zaproponowała firma Primost Południe z Będzina - 298 752 990 zł. Natomiast Mosty Łódź zaoferowały realizację zamówienia za 188 914 243 zł i była to też najniższa cena w przetargu. Dzięki tak atrakcyjnej ofercie, PZDW sporo zaoszczędzi.
Drugi most ma rozwiązać problem z korkami do Jarosławia
Droga wraz z mostem będzie liczyła prawie 2 km długości i będzie wyprowadzać ruch z Jarosławia w kierunku północnym. Sam most będzie liczył 624 metry z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Powstanie on na nowo wybudowanym odcinku drogi wojewódzkiej nr 865. Jego początek będzie zlokalizowany na węźle drogowym "Jarosław-Munina" na DK 94. Droga będzie biegła przez San do miejscowości Sobiecin.
Inwestycja pozwoli na rozładowanie ruchu na istniejącym już moście w Jarosławiu i ruchu tranzytowego z miasta. Mieszkańcy powiatu jarosławskiego już od wielu lat czekają na to rozwiązanie. Nieustanne korki i problem z dostaniem się do miasta – to dla wielu z nich codzienność. To strategiczna inwestycja nie tylko dla Jarosławia, ale całego powiatu jarosławskiego, a nawet województwa.
Kiedy rusza budowa?
Jak informuje wiceminister Anna Schmidt, budowa ruszy już niebawem – gdy tylko pogoda na to pozwoli. Zadanie będzie realizowane w dwóch etapach przez okres 31 miesięcy. Według harmonogramu budowa mostu i dróg dojazdowych ma być gotowa w 2025 roku. Z tego wynika, że maszyny na budowie powinniśmy zobaczyć już na wiosnę.
W ramach programu rządowego na Podkarpaciu realizowane są trzy mosty
- Wszystkie będą usadowione na rzece San: na południu w Sanoku, na północy w Stalowej Woli i ten pośrodku naszego województwa – w Jarosławiu – mówiła nam jakiś czas temu wojewoda Ewa Leniart. - Rzeka San dotychczas była w pewnym sensie ogranicznikiem rozwoju infrastruktury drogowej, dlatego budowa tych mostów jest tak ważna.
- Do tej pory San był zaniedbany, jeśli chodzi o przeprawy. Kilkumetrowe korki tworzące się w godzinach szczytu są złą informacją dla gospodarki. Dlatego jest to wielka idea łamania barier. Tego mostu oczekiwano jeszcze w poprzednim wieku. My to zrobimy! To droga, która będzie prowadziła do drogi krajowej. Jest istotnym szlakiem komunikacyjnym - wyjaśniał marszałek województwa Władysław Ortyl.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Dorota Gardias rozebrała się do naga przed obiektywem. Wygląda jak bogini! [zdjęcia]
- Jesteśmy na Google News. Śledź Portal i.pl codziennie. Zaobserwuj nas!
- Popularna aktorka odsłania kulisy romansu z żonatym mężczyzną. Odważne wyznanie
- Znana dziennikarka nie wytrzymała. "Tym razem sprawę oddaję prawnikowi"
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie