Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tak będzie wyglądał nowy most kolejowy w Przemyślu. Znajdzie się pomiędzy częściami dotychczasowego [WIZUALIZACJE]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Wizualizacja nowego mostu kolejowego nad Sanem w Przemyślu.
Wizualizacja nowego mostu kolejowego nad Sanem w Przemyślu. PKP PLK/Archiwum
W czwartek ruszają prace związane z budową mostu kolejowego w centrum Przemyśla, nad rzeką San. Mają potrwać do 2024 roku, będą kosztować 60 mln złotych.

- Prace rozpoczną się od rozbudowy przyczółków i podpór. Takie rozwiązanie pozwoli „rozsunąć” obecne przęsła i przygotować między nimi miejsce dla nowej konstrukcji. Wykorzystywane obecnie kratownicowe przęsła mostu zostaną zachowane. Nowy sześcioprzęsłowy most o długości blisko 200 metrów będzie swoim kształtem nawiązywał do dawnej konstrukcji. Realizacja inwestycji według przyjętej koncepcji, pozwoli zagwarantować sprawne przewozy kolejowe i zachować w panoramie miasta zabytkowe elementy kolejowej przeprawy - twierdzi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Stary most kolejowy zmieni swoją funkcję. Trzy przęsła będą zaadaptowane na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Pozostałe trzy przęsła zostaną wykorzystane przez Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej do przygotowania wystawy plenerowej.

Inwestycja w Przemyślu ma wartość ok. 60 mln złotych i jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”.

- W zakresie tego projektu jest także modernizacja dwóch mostów i wiadukt na linii kolejowej w okolicach Kłodzka, na Dolnym Śląsku. Zakładanym efektem projektu jest poprawa spójności sieci kolejowej, wzrost bezpieczeństwa i konkurencyjność transportu kolejowego - dodaje D. Szalacha.

Przebudowane zostaną również okolice mostu. Na prawobrzeżnej części miasta przeprowadzone prace umożliwią przejazd wyższych pojazdów.

W związku z tą inwestycją mieszkańców czekają spore utrudnienia w ruchu w centrum miasta. Od czwartku 3 listopada zamknięty zostanie przejazd ul Sportową, od skrzyżowania z ul. Jagiellońską. To spowoduje jeszcze większe korki w centrum, a zwłaszcza na ul. Jagielońskiej. Głównie podczas porannych dojazdów do pracy i popołudniowych powrotów.

Nadal do stacji Przemyśl Główny będą dojeżdżać pociągi i z niej odjeżdżać.

- Ruch kolejowy na moście będzie utrzymany. Czasowo będzie to ruch jednotorowy - informuje D. Szalacha.

Most kolejowy w Przemyślu, który na stałe wpisał się w widok centrum miasta, ma bogatą i burzliwą historię. Pierwotny powstał w 1860 r., w związku z budową linii kolejowej łączącej Wiedeń ze Lwowem. Ten obecny stoi od 1891 r. Był wielokrotnie wysadzany, w latach 1939 - 1941 był granica pomiędzy niemiecką III Rzeszą i Związkiem Sowieckim. Wbrew informacjom krążącym w Internecie, jego konstrukcja nie jest dziełem pracowni Gustava Eiffela, budowniczego słynnej wieży w Paryżu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Tak będzie wyglądał nowy most kolejowy w Przemyślu. Znajdzie się pomiędzy częściami dotychczasowego [WIZUALIZACJE] - Nowiny

Wróć na jaroslaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto