Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sześć projektów z Podkarpacia w drugim etapie programu Kolej Plus. Wśród nich linia Munina-Hrebenne

Kamil Jaworski
Kamil Jaworski
pixabay
Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podsumował I etap programu Kolej Plus. Poznaliśmy 79 projektów, które zostały zakwalifikowane do drugiego etapu. Jest wśród nich 6 projektów z Podkarpacia w tym linia Munina-Hrebenne. Nie oznacza to jeszcze, że linia ta będzie zrewitalizowana na pewno, ale jest ku temu już bliżej.

PKP PLK SA oceniło 96 wniosków złożonych przez samorządy do programu Kolej Plus. 79 projektów spełniło wymagania formalne i zostało zakwalifikowanych do II etapu. Wśród nich jest projekt rewitalizacji linii kolejowej 101 Munina-Hrebenne. Dziś jest to linia niezelektryfikowana. Zaczyna się ona na węzłowej stacji kolejowej w Muninie pod Jarosławiem. Następnie biegnie m.in. przez: Oleszyce, Lubaczów i Horyniec-Zdrój. Jest to linia jednotorowa. Ma 82 kilometry.

Jakie projekty z Podkarpacia zostały zakwalifikowane do drugiego etapu programu Kolej Plus?

  • Rewitalizacja linii kolejowej l-101Munina - Hrebenne
  • Budowa nowej linii kolejowej nr 166 Dębica-Jasło
  • Budowa peronu pasażerskiego w m. Brzezówka gm. Tarnowiec
  • Budowa dodatkowego przystanku kolejowego na linii L91 w miejscowości Zawada koło Dębicy
  • Budowa dodatkowego przystanku kolejowego na linii L25 Padew – Mielec - Dębica w zakresie zgłaszanym przez lokalne JST - Przecław
  • Budowa dodatkowego przystanku kolejowego w zakresie linii nr 74 w miejscowości Sobów Osiedle

- Zaangażowanie samorządów pokazuje jak ważny społecznie jest Programu Kolej Plus. Po ocenie formalnej i kontaktach z wnioskodawcami PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowały listę 79 projektów, które spełniają wymagania formalne. Kolejnym etapem będzie opracowanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych, by konsekwentnie zmierzać do realizacji zadań, które ograniczą wykluczenie komunikacyjne i poprawią dostęp mieszkańców do kolei

– mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP PLK SA.

Teraz samorządy mają rok na opracowanie studium planistyczno-prognostycznego, a także muszą pozyskać niezbędne dokumenty i wnioski z konsultacji społecznych. Muszą także potwierdzić zabezpieczenie finansowania minimum 15 proc. wartości inwestycji oraz deklaracji właściwego organizatora przewozów, co do uruchomienia i finansowania przewozów min. 4 pary pociągów przez 5 lat. Po tym etapie, ułożona zostanie lista projektów zakwalifikowanych do realizacji.

Program Kolej Plus zaplanowano do realizacji do 2028 roku. Jego wartość to 6,6 mld zł (5,6 mld zł to pieniądze z budżetu państwa, a 1 mld pieniądze pochodzące od samorządów). Wnioskodawcą rewitalizacji linii Munina-Hrebenne jest samorząd województwa podkarpackiego.

Remont płyty rynku w Jarosławiu z drona:

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jaroslaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto