Nową deklarację trzeba złożyć w przypadkach urodzenia, śmierci, zamieszkania nowej osoby, uzyskania karty dużej rodziny albo kiedy mamy zamiar założyć kompostownik. W tym ostatnim przypadku powoduje to zniżkę 1 zł od osoby.
Urzędnicy proszą, aby przy wypełnianiu deklaracji koniecznie pamiętać o podaniu numeru telefonu lub maila, aby ułatwić kontakt i szybkie wprowadzeniem zmian.
Jak złożyć nową deklarację? Urząd miasta apeluje, aby w razie wątpliwości najpierw zadzwonić i zapytać o sposób wypełnienia i dostarczenia deklaracji. Pytania można kierować pod numerami 16 624 87 89 lub 16 624 87 92. Urząd prosi o korzystanie z platformy ePUAP lub skrzynki podawczej na parterze ratusza. Można to zrobić dzwoniąc domofonem i zostawić pismo w skrzynce bez kontaktu z urzędnikiem. Zmiana stawki opłaty za śmieci, która obowiązuje od 1 marca, nie wymaga składania nowej deklaracji.
Mieszkańcy bloków nie składają deklaracji, ponieważ robi to za nich zarządca nieruchomości.
Zawiadomienia o nowej opłacie UM wysyłał juz do osób mieszkających w domach jednorodzinnych oraz do wspólnot i spółdzielni, czyli zarządców.
Druk nowej deklaracji jest dostępny na stronie UM TUTAJ
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?