36-latka została oszukana podczas sprzedaży sukienki za pośrednictwem jednej z aplikacji przeznaczonej do sprzedaży i wymiany używanej odzieży. Kobieta po raz pierwszy wystawiła coś w tej aplikacji.
- W prywatnej wiadomości została poinformowana, że użytkownik dokonał zakupu sukienki i prosi o potwierdzenie zamówienia w wiadomości otrzymanej na prywatny adres mailowy.
- Po kliknięciu w napis „Potwierdź” kobieta otrzymała kolejny komunikat dotyczący wyboru ikony banku, w którym posiada konto. Na stronie łudząco przypominającej stronę banku wpisała swój login, hasło do bankowości elektronicznej zatwierdzając je.
- Następnie pojawiła się informacja, że trwa weryfikacja konta bankowego kobiety. Z uwagi na dłuższy okres oczekiwania na weryfikację, sprzedająca zajęła się innymi rzeczami.
- Po chwili otrzymała telefon z banku, w którym została poinformowana o podejrzanych transakcjach na jej rachunku bankowym. W wyniku działań własnych banku, zostały zablokowane dwa przelewy. Pomimo tego, trzy wcześniejsze przelewy, na kwotę ponad 13 tys. zł., zostały zrealizowane.
Uważajmy!
- Oszuści informując o otrzymaniu pieniędzy za wystawiony towar wysyłają sprzedawcom linki do fałszywych stron bankowości internetowej. Logując się na tych stronach tracimy dostęp do konta – informują policjanci i apelują o rozwagę.
- Nie klikaj w przesłane w wiadomościach linki do płatności oraz czytaj uważnie sms-y autoryzacyjne. Jeżeli staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem, w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?