Prace nad logo miasta trwały wiele miesięcy i choć było ono już gotowe w lutym, to przez epidemię postanowiono przełożyć jego prezentację, na lepszy czas.
Władze Jarosławia doszły do wniosku, że aby lepiej promować miasto, potrzebny będzie do tego nowy znak graficzny, który poprzez swoją bardziej minimalistyczną formę, lepiej sprawdzi się m.in. w przestrzeni wirtualnej. Ma on pomóc w działaniach promocyjnych. Logo Jarosławia nie będzie zastępować herbu miasta. Burmistrz Waldemar Paluch podkreślał podczas prezentacji logo miasta, że herb Jarosławia nadal będzie sprawował swoją fukcję reprezentacyjną i miasto jest z niego dumne.
- Od kilku lat różne miasta promują się poprzez nowoczesne formy graficzne. Nie wszędzie użycie herbu, flagi jest możliwe, nie zawsze jest to prawidłowe. Dlatego chcieliśmy opracować znak, który będzie nowoczesną reklamą naszego miasta. Ma pokazywać, że jest miastem z historią, ale i nowoczesnym rozwijającym się i gotowym na przyjęcie gości, turystów, inwestorów, przedsiębiorców, studentów
- mówił burmistrz Waldemar Paluch.
- Logo nie ma zastępować naszego herbu, będzie on wykorzystywany w innych miejscach, tam gdzie jest to stosowne - zaznaczył.
Logo ma bogatą symbolikę
Postawiono więc na formę surową, ale jednocześnie kryjącą w sobie wiele symboli. O nich opowiadała autorka logo, Agata Dzięgielowska z Jarosławskiego Ośrodka Kultury i Sztuki.
Graficzka i projektantka logo podkreślała, że pracował nad nim szerszy zespół.
- Mi przypadła rola podsumowania tej pracy i jej zilustrowania - podkreśliła.
Autorka mówiła, że logo jest inspirowane dziedzictwem kulturowym Jarosławia, jego wyjątkową architekturą i historią, do czego nawiązują litery, symbolizujące m.in. kamienice i wieżyczki.
- Wyjątkowa jest także litera "O", ktora jest w formie oka. Symbolizuje to olśnienie i zadziwienie. Jest to jasny przekaz - warto tu przyjechać
- opowiadała Agata Dzięgielowska.
Kolorystyka logo nawiązuje do herbu miasta. - Granat symbolizuje sprawiedliwość i ufność. Kolor żółty - radość, ciepło i przyjaźń - wyjaśniała.
"Jarosław miastem olśnień" ponieważ miasto zaskakuje
W pracach nad logo brało udział wielu pracowników urzędu miasta, Jarosławskiego Ośrodka Kultury i Sztuki oraz Centrum Kultury i Promocji.
Koordynator projektu Zbigniew Chmielewski z Urzędu Miasta Jarosławia mówił, że zespół najpierw zdefiniował kluczowe cechy i wartości miasta, dla jego mieszkańców, turystów, inwestorów, studentów i wszystkich goszczących w Jarosławiu. Znalazły się wśród nich tradycje kupieckie i znakomita lokalizacja Jarosławia. Za kluczowe uznano jednak zaskoczenie, olśnienie i zdziwienie.
- Przewijało się to przez wszystkie wypowiedzi w toku badań, które prowadziliśmy - podkreślił.
W wypowiedziach badanej grupy osób m.in. z Rzeszowa i okolic oraz innych miejsc w Polsce, które były w różnym wieku i różniej płci, przewijał się wątek tego, że Jarosław zaskakauje i zadziwia, że ktoś kto po raz pierwszy przyjechał do Jarosławia, nie wiedział czegoś o mieście. Co jest przedmiotem zaskoczenia?
- Przepiękna architektura, nagromadzenie zabytków w miejscu, w którym większość osób się tego nie spodziewała. To stało się podstawą do dalszych prac
- opowiadał Zbigniew Chmielewski.
Miasto nie zapłaciło nikomu z zewnątrz za nowe logo
Burmistrz Jarosławia tłumaczył podczas prezentacji logo, że nie zdecydowano się zlecać nikomu z zewnątrz jego opracowania.
- To nie kosztowało nas nic oprócz ciężkiej pracy naszych pracowników i osób, które z nami współpracowały w tym zespole. Nie ponieśliśmy tutaj żadnych kosztów. Oczywiście inne miasta zlecają takie rzeczy, do firm zewnętrznych. Kosztuje to ogromne pieniądze. Tutaj postawiliśmy na naszych pracowników, którzy znają Jarosław i są bardzo dobrymi fachowcami
- mówił burmistrz Jarosławia.
Z nowym logo powstało już wiele gadżetów, które możecie zobaczyć na zdjęciach.
Zobacz też: Tak wygląda modernizacja płyty rynku w Jarosławiu z drona
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?