MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Awaria sieci Play i Santander Bank Polska – co się dzieje? Lawina zgłoszeń polskich klientów i dziwny „zbieg okoliczności”

Anita Persona
Anita Persona
Problemy z działaniem usług Play i Santander bank.
Problemy z działaniem usług Play i Santander bank. Play/Santander
Nagła awaria usług dwóch silnych firm działających w Polsce wydaje się dziwnym zbiegiem okoliczności. W tym samym dniu i niemal w tym samym momencie użytkownicy usług bankowych Santander Bank Polska oraz dostawcy usług telekomunikacyjnych – sieci Play, zaczęli masowo zgłaszać awarię. Sprawdź szczegóły.

Spis treści

Sieć Play i Santander – problemy użytkowników

Play należy do najpopularniejszych w Polsce dostawców usług telekomunikacyjnych, w tym sieci internetowej. Z kolei Santander Bank Polska zalicza się do grona dużych podmiotów udostępniających w naszym kraju usługi bankowe. Obie firmy cieszą się pokaźną liczbą użytkowników, ale łączy je coś jeszcze, a mianowicie dziwnie zbieżna awaria.

Właśnie dziś bowiem zaczęły spływać liczne zawiadomienia i raporty od klientów zarówno sieci Play, jak i polskiego oddziału banku Santander, dotyczące problemów z użytkowaniem. Co dziwne, obie awarie są zbieżne nie tylko pod względem dnia, ale i dokładnej godziny rozpoczęcia fali zawiadomień o kłopotach, a konkretnie zaczęły się one w obu przypadkach masowo pojawiać od godziny 13:00.

screen
Klienci Banku Santander zgłaszają problemy z przelwami i nie tylko Downdetector screen

W przypadku awarii Santander Bank Polska mowa o dziesiątkach zgłoszeń, których ilość w tym momencie ciągle się zwiększa.

Jeszcze poważniej sprawa wygląda jednak w przypadku awarii usług Play, bowiem liczba raportów dotyczących tej sieci wynosi już prawie 2 tysiące, co jest sprawą poważną. Podobnie jak w przypadku banku Santander ilość zgłoszeń odnotowanych na serwisie Downdetector nie tylko nie maleje, ale wydaje się wciąż rosnąć.

Użytkownicy Play wysyłają dziesiątki zgłoszeń o awarii, przy czym większość obejmuje wiadomości SMA, ale też internet.
Użytkownicy Play wysyłają dziesiątki zgłoszeń o awarii, przy czym większość obejmuje wiadomości SMA, ale też internet. Downdetector screen

Awaria usług internetowych, ale nie tylko – Santander i Play

Okazuje się, że nie tylko data oraz czas awarii Play i Santander Bank Polska są zbieżne, ale i poniekąd ich rodzaj. Zgłoszenia bowiem dotyczą m.in. usług internetowych. W przypadku sieci Play użytkownicy raportują bowiem problemy z działaniem Internetu stacjonarnego oraz mobilnego, choć większość z nich związana jest z wiadomościami SMS i brakiem możliwości ich wysyłania (75% zgłoszeń o awarii w Play).

W tym samym czasie klienci polskiego oddziału Santander zmagają się głównie z problemami z przelewami środków (43% zgłoszeń) oraz logowaniem się poprzez internet (42%), a część użytkowników alarmuje przy tym konkretnie o trudnościach z dostępem do usług Santandera z poziomu telefonu komórkowego.

Niestety w tej chwili nie wiadomo, co spowodowało trudności w popularnych firmach oraz jak długo one mogą jeszcze potrwać. Jeśli jednak wy również doświadczyliście opisanych powyżej problemów, to nie oznacza, że coś nie tak jest jedynie w waszym przypadku, ponieważ awaria jest bardziej powszechna.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Gra.pl codziennie. Obserwuj Gra.pl!

Sprawdź też:

od 12 lat
Wideo

echodnia.eu Dom rodzinny Ponurego czeka na gości

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Awaria sieci Play i Santander Bank Polska – co się dzieje? Lawina zgłoszeń polskich klientów i dziwny „zbieg okoliczności” - GRA.PL

Wróć na jaroslaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto