Ustawienie nowej konstrukcji wiaduktu to kolejny etap modernizacji trasy kolejowej E 30 Kraków - Rzeszów. W maju ub. roku PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały pierwszą części wiaduktu kolejowego w Klęczanach. Modernizacja drugiego przęsła trwała 4 miesiące.
Po przebudowie wiadukt wytrzyma większe obciążenia i pozwoli podwyższyć prędkości pociągów ze 120 km/h do160 km/h.
Na inwestycji Polskich Linii Kolejowych korzystają także kierowcy. Nowe, dłuższe przęsła wiaduktu pozwoliły zwiększyć szerokość jezdni i zapewnić pas awaryjny.
Stalowa konstrukcja wiaduktu waży ponad 220 ton i ma 64 m długość. Przy jej ustawieniu pracowało 40 osób i specjalistyczny dźwig Herkules. Aby ograniczyć utrudnienia operację przeprowadzono w nocy przy wstrzymanym ruchu drogowym, w przerwie pomiędzy kursowaniem pociągów. Sprawna i precyzyjna akcja zajęła niewiele ponad 3 godziny - mówi Wojciech Waś, kierownik kontraktu z PLK.
Modernizacja połączenia między Krakowem a Rzeszowem zakłada wymianę ponad 300 km torów i odnowę ponad 140 wiaduktów, mostów i estakad. Dzięki inwestycji pociągi pojadą 160 km/h. Skróci się czas podróży i podniesie poziom bezpieczeństwa. Wykonano już m.in. 195 km torów, 57 wiaduktów i mostów, 10 przejść podziemnych dla pieszych oraz 35 peronów.
Koszt, modernizacji ok. 3,4 mld zł, kwota dofinansowania z UE to ok. 2,3 mld zł.
_________________________________________________________________________________________________________
Zobacz także: Pociągiem taniej niż autobusem. A w środku internet i klimatyzacja
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?